אז זהו, זה רשמי החורף הגיע. גשמי הברכה מציפים אותנו והטמפרטורות יורדות.  את המעילים והשמיכות כבר הוצאתם ואווררתם, המזגן כבר מחמם את החדר,

ddזהו בדיוק הזמן לשים לב גם לצרכים המיוחדים של חיית המחמד האהובה עליכם.

חיות המחמד שלנו, ממש כמונו, חשופות לפגעי מזג האוויר ועלולות לחלות. הקפדה על מספר כללים פשוטים תסייע להן לעבור את גל החורף בשלום. כמו במקרים רבים, הטיפול הכי טוב הוא מניעה. הבאנו לכם מספר טיפים שיכולים לעזור.

  • בזמן צניחת הטמפ', מומלץ להכניס את בעל החיים לתוך הבית במידה והדבר בלתי אפשרי, חשוב לדאוג שסביבת מגוריו תהייה יבשה, חמימה, אטומה לגשמים ורוחות. אם הכלב או החתול אינם מורשים לעלות על הספה – דאגו להם למצע מרופד – שטיח, מזרון קטן או שמיכה ישנה – שיבודד את גופם מהרצפה הקרה.
  • כלבכם ישן במלונה בחוץ? חשוב מאוד להקפיד על מספר תנאים מקדימים: המלונה חייבת להיות מבודדת לקור וחום ומוגבהת מעל פני האדמה.  אם המלונה לא מוגבהת הטמפרטורה בה תהיה זהה לטמפרטורת האדמה.  ניתן לרפד אותה במזרון או בשמיכות. כן חשוב שהמלונה תהיה מותאמת לגודלו של הכלב, שיוכל לשכב בה בקלות (עם רגליים פשוטות) וגם לעמוד בה. חשוב שפתח המלונה יופנה לצד מזרח כדי שהגשם לא יחדור אליה.
  • שילוב של קור ורוחות הוא גרוע ביותר. כלבים עירוניים מתקשים לשרוד בתנאים אלו למשך זמן, ועלולים להיות חשופים להתקררויות, ברונכיטיס ודלקת ריאות, בין שאר מחלות. לכן, לפני יציאה לטיול, מומלץ להרגיל את הכלב לקור בחוץ ע"י מעבר ב"חדר ביניים", הכלב יחווה ירידה הדרגתית בטמפרטורה בין הפנים לחוץ וכך ימנע שוק הקשור לשינויי טמפרטורה קיצוניים.
  • בעלי חיים מגנים על עצמם מפני הקור והרטיבות בעזרת שומן שהם אוגרים  בשכבה התת – עורית שלהם, ובזכות הפרווה שהופכת לסמיכה ועבותה יותר בחורף. לכן, עדיף לא לספר ולגלח את חיית המחמד במשך החורף. כמו כן, האוויר שנמצא בין השערות, מהווה שכבת הגנה, ולכן מומלץ להקפיד להבריש את הפרווה.
  • מספר גזעי כלבים עמידים יותר לתנאי קור, ועל כן יכולים לשהות בחוץ זמן ממושך גם בימי החורף הקרים. גזעים אלה מאופיינים בפרווה ארוכה וסמיכה (דוגמת האסקי סיבירי, סמויאד וכו.) לעומתם, כלבים קטני גוף, בעלי פרווה דקה רגישים במיוחד לתנאי קור (תחש, פינצר, פאג ודומיהם) ועל כן מחייבים מתן תשומת לב יתרה, כמו למשל בזמן יציאות לטיולים קצרים, הלבשתם בסוודר או מעיל המסייע להם בשמירת חום גופם.
  • בע"ח החי מחוץ לבית זקוק ליותר אנרגיה לצורך שמירת חום גופו,  צריכת הקלוריות שלו בחורף גבוהה יותר. ולכן מומלץ להאכילו בכמות מזון מעט גדולה יותר בחורף.
  •  היובש הרב ופעולת המזגנים עלולים לגרום לאיבוד מואץ של נוזלים.  גם בחורף זכרו  לספק לכלב ולחתול שתייה מרובה, כדי למנוע מהם לשתות משלוליות ברחוב, שלרוב מזוהמות.
  • אז למרות הגשמים והקור החלטתם לצאת לחילוץ עצמות קל בחוץ,וכלבכם חזר מלוכלך מבוץ, רצוי לרחוץ אותו אך חשוב להקפיד לייבשם ולסרק היטב את הפרווה, ולדאוג שיימצא בסביבה חמה.

אז עד שיחזור הקיץ למחוזותינו, שיהיה לנו חורף נעים.